sábado, 20 de noviembre de 2010

1.ekarpena: BANAKETAK, ERREDIMENDU HOBEA?

Para ilustrarlo con algún ejemplo: existen investigaciones que han probado que la educación diferenciada evita mejor que la educación mixta la perpetuación de los “roles de género” (5); otros trabajos han llevado a concluir que niñas y niños educados diferenciadamente tienen un mejor autoconcepto (6); y en otros aspectos, como el académico, son ya innumerables los estudios que muestran el mejor rendimiento en las escuelas diferenciadas.
En cualquier caso es evidente el hecho de que la educación mixta por sí sola no es el remedio directo a los problemas (desigualdades, absentismo, violencia, “bulling”, fracaso escolar…) En ambos modelos educativos –diferenciado y mixto- se encuentran escuelas que consiguen mejor y peor superar estos retos.


Azken aldian gero eta gehiagoren ahotan dago heziketaren kontu hau. Zein da hobea? Mistoa ala banandua? Hezkidetza landu beharra dago? Bietako zeinetan lantzen da? Bietan? Galdera asko eta asko dira, eta jendeari galdetzen jarriko bagina, erantzunak milaka lirateke.

Mistoa gaur egun, eta gure herrialdean behintzat, zabalduta dagoen eskola modeloa da, estandarra esan genezake. Beraz, bananduan sakonduko dugu, eta modelo honi lotzen zaizkion alde onak adieraziko dizkizuegu, ondoren hau defendatzean edo bere gauza positiboak adieraztean egiten den kontraesan bat adierazteko.

Intisana eskolako foroan sartu gara beste zenbait web orrietan bezalaxe, eta honako hau azpimarratzen dute: eskola bananduan genero errolak alde batera uzten direla edo gutxienez hauen garapena ez dela mistoetan bezain argia. Haurren auto-kontrolari buruz ere hitz egiten da, eta mistoan ikasi ez duten pertsonena altuago dela ziurtatzen dute, ikerketa batzuek hau esaten omen duelako. Baina bi arrazoiketa hauek alde batera utzi nahi ditugu garrantzitsuenera jotzeko, nahiz eta aipatu nahiko genuke ez gaudela ados aipatzen duenarekin, hau bananduan eta mistoan, berdin berdin agian ez, baino bietan ematen delako, eta gainera, hezkidetza lantzeko eta horrela genero errolak alde batera uzteko egokiago mistoa dela iruditzen zaigulako.

Baina esan bezala, gu heziketa bananduaren hirugarren alde “positibo” honetan zentratuko gara, bertan dioelako, ikasleen errendimendua hobea dela banaturik badaude, neskek ez dutelako horrela mutilen distrakziorik, ez eta alderantziz.

Baina pentsatzen jarrita, zer gertatzen da klasean homosexualik balego? Banatuta edo banatu gabe distrakzioa hor dago, eta ziur gaude hau txikitu egingo litzatekeela beste sexuko kideak ere klasean balitu. Imajinatu, neskak gustuko dituen neska bat, neskez inguratuta une oro, neska gehiegi ezta? Esaldi honetan bezalaxe. Beraz, jakin arrazoiketa honetan ez dela kontraesan bat bakarrik egiten, homosexualetan ez dela pentsatzen ere esaten ari zarete, eta jakin XXI.mendean gaudela eta dagoeneko eskubide bat dela gainontzekoak onartzea, errespetatzea eta gauza guztietarako kontuan hartzea.

No hay comentarios:

Publicar un comentario